top of page
IMG_0207.JPG

Column Februari 2024

Systemen

 

Langzamerhand begint de verplaatsing in beeld te komen. Beetje hinder van systemen die op enigerlei wijze niet meer beheersbaar zijn. Een bank die niet weet dat je rekening al lang en breed is opgeheven, die documenten afkeurt en vervolgens hetzelfde document twee dagen later goedkeurt, die bij benadering als je belt, van Venlo naar Leeuwarden schakelt waardoor je ondertussen 6 keer je verhaal moet doen, die je rekeningnummer laat invoeren om het proces te versnellen en vervolgens ook 6 keer om je gegevens vraagt. je wordt er wat kriebelig van. De Rabobank is er ook voor jonge starters, bezint eer ge met de Rabo begint. Nu is het zo dat dit soort verschijnselen ook bij de andere grote banken zich voordoen, de ING deed er 3 weken over om een nieuwe betaalpas te sturen om maar een voorbeeld te noemen. Bij de overstapservice gaan de inkomsten naar een andere bank. De bankkosten lopen gewoon door en wil je een bedrag op je oude rekening storten omdat je anders zwaar gestraft wordt, krijg je het bedrag terug op je nieuwe rekening vanwege de overstapregeling. Je wordt er zo moe van. Dit soort zaken zie je steeds meer, bij verzekeringen zie ik weer een brief met de melding dat de verzekering weer overgaat naar een andere firma, vreemd genoeg zitten we al lang niet meer bij die verzekeringsmaatschappij. De topper was ooit de Noord Brabant, die is ondertussen zeker 4 x van verzekeraar gewisseld. Het gaat allemaal om geld. De mens wordt voor het gemak maar vergeten derhalve als je moet betalen. Dus zo langzamerhand springen we op de bres, richten onze kanonnen en beginnen een hervormingsproces. Er zijn zo nog wat appeltjes te schillen, tijd genoeg om te richten.

bottom of page